Vadgyümölcsös fagyi csak gyümölcsből, cukor, főzés és fagyigép nékül

A világ legegyszerűbb fagyija, nem kell hozzá fagyigép, csak fagyasztó. Készíthető csak gyümölcsből vagy készíthető gyümölcsből és felvert natúr tejszínből. 



Az ötlet nem sajátom. Nagyon régen, még a botmixerek bevezető időszakában egy botmixeres áruházi bemutatón láttam, hogy a fagyott banánnal demonstrálták, milyen erős a botmixer motorja. Ott is fagyi készült belőle végül. Én azóta készítem így. A banán krémes állagúvá teszi, a színes, de alapjában vizes és így jéggé fagyó egyéb gyümölcsöket, melyekből a fagyi készül.

Hozzávalók 

- két megfagyasztott banán (egy éjszakára fagyasztóba téve), majd készítéskor kivéve, késsel meghámozva, durván, nagyobb karikákra darabolva.
- Három-négy nagy kanálnyi gyümölcs, vadgyümölcs. Nekem ehhez madárcseresznye és átpasszírozott zselnicemeggy volt éppen. Hogy a zselnicemeggy ne barnuljon, és kijöjjön a színe, citromlével meglocsolva, felfőztem, és úgy passzíroztam. A főzés és passzírozás pici adagban nem megy, így ez nagyobb adagban, lekvárhoz készült, amiből a fagyihoz is használtam. Lehet más gyümölcs is, főképp bogyós gyümölcsök, mint málna, ribizli vagy darabolt sárgabarack, stb. vagy ha nincs friss gyümölcs, akkor lekvárral is kitűnő.

- kell egy erős botmixer, ami a fagyott banános mixet fagyivá pépesíti, ez fontos. Ha mixelés után hígabb a vártnál, fél órára be kell tenni a fagyasztóba. Ha továbbmarad, akkor fogyasztás előtt érdemes kivenni a fagyasztóból a hűtő részbe, és várni, míg adagolható állagúra felenged.

-tejszínesen is készíthető. A képen fele rész, a világosabb a tejszínes, ez pár kanálnyi felvert (nem szifonos), natúr tejszínnel keverve készült. Habbá vert tejszínnel kevert banános-gyümölcsös fagyimixet, picit együtt tovább habosítom. Ezt viszont mindenképpen újra kell fagyasztani.

- a kétféle fagyit egy fagyasztó dobozba töltve, durván "csíkosra" kevertem, és újrafagyasztottam.

Én a banán ízét nem érzem ki a fagyiból. Jó étvágyat! 

Megjegyzések

  1. Ez nagyon finom! forditva is müködik : amikor a fagyott gyümőlcsöt turmixoltam le a 'friss' banánnal és mézzel :-)

    VálaszTörlés
  2. nagyon egyszerűnek tűnik, és tuti nagyon finom. elkészítem barackkal, és az én tippem, hogy ha nincs otthon gyümölcs, barackdzsemmel is elkészíthető. ez az én idén bevált receptem http://glurl.co/barackos ,pezsgős sárgabarack-nektarin lekvár jól is hangzik nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a sárga barackdzsem favorit nálunk is, és a fagyihoz is jó, köszönöm!

      Törlés
  3. Sziasztok! A fagyihoz habtejszínt vagy főzőtejszínt használtok? Köszi a választ!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések